Рівне отримало перемогу в ґрантовому конкурсі #EU4Cuture на написання стратегії розвитку культури міста, над якою будуть працювати 6 місяців Рівненська міська рада, Управління культури і туризму та Агенція розвитку Рівного, будуть залучені незалежні митці, представники державних установ культури, громадських організацій, креативних індустрій та бізнес – середовища, що свідомо підтримує культуру.
Організатори планують заглянути в кожний куточок міста, який дотичний до культури, щоб знайти відповіді на складні питання: “Де знаходиться Рівне на культурній мапі України?”, “Яким місто хоче бути через 5 років?” та “Що для цього потрібно зробити?”
Окрім гранту міська рада отримає освітню підтримку у сферах інтернаціоналізації, культурного підприємництва та управління, а також культурних показників та статистики.
«З’являються нові інституції, мешканці набувають нових практик, приваблюються нові ресурси. Саме культура визначає якість життя та ідей, які створюються у місті. Якість, яка залежить від сенсів, що будуть напрацьовані під час стратегування», – говорить Volodymyr Vorobey, директор агенції економічного розвитку PPV Knowledge Networks, яка допомагатиме у розробці культурної стратегії Рівного.
Загальний підхід до розробки культурної стратегії Рівного базується на адаптованій методології картографування та стратегування у культурній сфері, яка була розроблена у рамках ініціативи «Креативні міста та регіони» програми ЄС «Культура та креативність».
Розробка культурної стратегії Рівного відбуватиметься у кілька етапів:
- Етап 1. Створення групи заінтересованих сторін, які братимуть участь у стратегуванні. Дослідження місцевих культурних та креативних індустрій, а також навчальні візити команди проекту до міст, які мають успішний досвід у розробці та впровадженні культурної стратегії.
- Етап 2. Напрацювання візії бажаного розвитку культури рівного та стратегії її досягнення.
- Етап 3. Створення власне тексту стратегії, її обговорення та підготовка до затвердження на рівні міста.
Нещодавно відбулася перша зустріч зі стейкхолдерами Рівного задавалися важливі для стратегії питання, де шукали відповіді на запитання про те, що таке Рівне з точки зору культури, з чим асоціюється Рівне, чим пишаються мешканці, які круті культурні практики вже існують та чи мешканці взагалі хочуть творити культуру в місті.
Робота продовжується, а до діалогу запрошують всіх бажаючих, хто зацікавлений в культурному розвитку міста. Для цього варто лише написати на електронну пошту turism70@ukr.net або agency.rivne@gmail.com.