Команда громадської організації «Громадський формат» провела інтеграційний захід на тему «Як почати комунікувати з місцевою владою, щоб тебе почули?».
У заході взяли участь представники релокованих громадських організацій, експертного середовища та ЗМІ. Модерувала захід координаторка хабу громадської активності в Івано-Франківській області Оксана Процюк.
Перед учасниками зустрічі виступила фахівчиня із соціальних комунікацій, викладачка та аспірантка Київського національного технічного університету КПІ ім. Ігоря Сікорського Оксана Говера, яка наголосила: «Громадський сектор в Україні попри всю свою активність, все ще охоплює значно менше людей, аніж хотілось би. І тут я хочу залишити за дужками такі ситуативні громадські об’єднання, наприклад, як зараз, волонтерські рухи. Говоримо про класичні громадські організації, до діяльності яких в українському суспільстві все ще живуть негативні стереотипи, які нав’язані нам совковими наративами. Лідерам громадських організацій завжди потрібно про них пам’ятати, але не зациклюватись, а продовжувати рухатись вперед для того, щоб провести думку активних громадян від стадії «несприйняття» до стадії «круто, що це робиться».
Як це виглядає на практиці. Щоразу, коли громадська організація хоче донести інформацію до громади, то чітко ставляться цілі: що насправді вона хоче повідомити, кому і навіщо це повідомляє?
І цільова аудиторія, і цільові групи впливу ділитимуться на шість категорій: категорія повної довіри («я вам довіряю, бо ви представники громади»), довіри із сумнівами чи застереженнями («я вам довіряю, але я читав, що всі ГО – грантожери»), недовіри із застереженнями («я вам не довіряю, бо сусідка сказала, що всі громадські лідери переслідують єдину мету – дорватись до влади»), категорія повної недовіри («я вам не довіряю, бо знаю, що громадський сектор в Україні не працює»), категорія антипатії («мені байдуже, що ви робите») та контролю («мені не байдуже, хто робить, аби робив це в межах законів»). І комунікативний успіх громадської організації буде завершеним і досконалим, коли розуміння, що ваші government relations напряму залежать від того, як вас, як громадську організацію, сприймає суспільство, помножиться на практичне формування таких меседжів, які враховуватимуть усі шість категорій комунікантів».
Нагадаємо, що громадська організація «Громадський формат» в рамках проєкту «NGO relocation» створила хаб громадської активності в Івано-Франківській області, який діятиме протягом року для громадських активістів та команд релокованих громадських організацій.
Проєкт «NGO relocation» реалізовує команда громадської організації «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» у партнерстві з Національним фондом на підтримку демократії (NED).