fbpx
/
/
Софія Футерко: «Я люблю Карпати і просуваю їх навіть концепцією свого бренду»

Софія Футерко: «Я люблю Карпати і просуваю їх навіть концепцією свого бренду»

Share on facebook
Поширити
Share on telegram
Поширити
261832128 959682424905623 6607047194293804801 n e1639068988738 - Софія Футерко: «Я люблю Карпати і просуваю їх навіть концепцією свого бренду»

Співзасновниця першої СММ-агенції в Карпатах «Palatka agency» і простору «Вулик» у Вигодській ТГ, ініціаторка створення Молодіжної ради Вигодської ТГ Софія Футерко в інтерв’ю для нашої рубрики #ЛідериЗмін розповіла про особливості й виклики громадської роботи, своє особливе хобі, наголосила, що займається громадською діяльністю, оскільки хоче жити і працювати в Україні, а також дала пораду активістам, які тільки розпочинають свій шлях: не бійтеся хейту, образ і помилок, якщо це з’являється, ви на правильному шляху і тільки набираєте обертів; будьте амбітними і ставте вищі цілі, ніж можете уявити собі на початку шляху.

– Софіє, розкажіть про себе, свої хобі

– Мене звати Софія Футерко. Я співзасновниця Palatka agency – першої СММ-агенції в Карпатах, громадська активістка та копірайтерка. Досі навчаюсь у ЛНУ ім. Івана Франка на факультеті журналістики, закінчила істфак. Робота забирає у мене 90 відсотків часу, тому хобі відійшли на задній план. Люблю будувати плани та продумувати варіанти стратегій на своє майбутнє – це моє специфічне хобі. Про майбутнє я думаю більшу частину свого часу – це водночас корисно і дуже зле: погано вмію насолоджуватись моментом.

– ​Як Вас можна описати читачам одним реченням?

– Дистриб’ютор ідей, афер та емоцій. Це речення не я придумала, а рідна людина.

– Ви є співзасновницею першої СММ агенції в Карпатах «Palatka agency, чи вдається співпрацювати з громадськими активістами?

– Так, мабуть, 70 відсотків всіх підприємців є активними у громадському житті міста, громади. Ми  часто долучаємось до благодійних ініціатив і, навіть, вели СММ для благодійного фонду з Одеси «Добрий Самарянин».

Я маю досвід проведення тренінгу з СММ та особистого бренду для молодіжних рад і лідерів громад. Недавно ми зробили цю подію разом з Івано-Франківським регіональним відділенням Асоціації міст України. Було круто! Я відчувала інтерес аудиторії до теми. Раніше вела сторінку нашого простору «Вулик» та популяризувала туристичний кластер Вигодської ТГ «Бойківський колорит» у соцмережах.

– Коли й чому розпочали громадську діяльність? Що спонукало вас до цього?

– Розпочала серйозну громадську діяльність у 2019 році, коли взяла участь у проєкті «Зміцнюємо громади, об’єднуємо Україну». Спонукав приклад сестри Наталі, яка писала громадські проєкти: зробила майданчик із тренажерами у Витвицькій ТГ, створила аудіогід по Вигоді і т. д. Все це вона робила щиро на благо громади, в першому випадку навіть не для своєї. Мовчки, без жодних політичних амбіцій. Якби всі мали хоча б каплю альтруїзму моєї сестри, ми б жили краще, ніж Швейцарія. А може й ні, хтозна. (Сміється. – Авт.)

– Пам’ятаєте, який проєкт був першим?

– У громадському житті – створення вільного простору «Вулик» та запуск перших лекцій. До речі, саме активісти «Вулика» та підприємець Володя Штогрин, який створив мануфактуру карпатських ласощів, одягнули торік центральну ялинку у Вигоді своїми руками, без бюджетних коштів і піару.

Мій перший серйозний проєкт – Palatka agency. Я твердо переконана, що лише сильний малий та середній бізнес витягне нашу країну з економічної кризи. Тому вирішила допомагати підприємцям популяризувати їхні товари і послуги, правильно упаковувати їх у соцмережах, щоб український продукт любили й купували. Дякую, своєму другу Андрію, який теж родом із Калущини, за те, що підтримав ідею.

– Які виклики були перед вами?

– Ми не проходили навчання у бізнес-школі, у нас не було досвіду і, ба більше, – грошей. Вкладали свої СММ-уміння аби залучати людей на наш блог і там пропонували свої послуги. Вчилися на своїх гулях. Але в нас вийшло!

Найбільшим викликом, який мало не поставив хрест на організації було невміння знаходити платоспроможних клієнтів. Відсутність інвестицій на старті компанії теж уповільнила наш розвиток. Але сьогодні ми навчились обходитись без них.

– ​Соціологи стверджують, що наразі в Україні лише 3-5 відсотків мешканців є активними. Яка ситуація у Вигодській ТГ?

Аналогічна. У передвиборчий час псевдоактивістів більшає, їх легко помітити. Але одразу після виборів вони зникають із груп громади. Феномен Вигодської ТГ полягає у тому, що тут гріх скаржитись на молодь. Вона активніша за будь-яке інше покоління. Проблема лише в тому, що ця молодь майже не має впливу на політику. Активісти не долучаються до лав держслужбовців з різних сумних причин. Від того у нас таке нудне культурне життя: працівники культури продовжують раз на рік заносити і виносити портрет Шевченка і робити примітивні привітальні флешмоби у Фейсбуці. А також зганяти держслужбовців на нудотні події замість того, щоб проводити заходи, на які люди самі сходитимуться.

Словом, важко пробитися чомусь новому крізь товщу совдепівських звичок. Живучі, зарази.

– Якими проєктами найбільше пишаєтеся? Які у них джерела фінансування і де Ви його шукаєте?

– Пишаюся проєктом «Вулик», який ми створили за підтримки Молодої Просвіти та Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), і всім, що ми в ньому затіяли: вбрали головну вигодську ялинку у 2021 році; провели серію лекцій «Те, про що не говорять в школі», де вивчали фінграмотність, сексуальне здоров’я, СММ та психологію. Ініціативу підтримала Фундація Регіональних Ініціатив та місцеві активні мешканці коштами; зустріли Лесю Нікітюк із програмою «Лемаршрутка». Це все про громадське життя.

Найбільше пишаюся Palatka agency, яку ми створили без інвестицій. На порожньому місці навчилися генерувати зарплату для команди із 6-7 працівників та приносити мільйонні прибутки, без перебільшення, для бізнесу клієнтів. Цікаве життя…

– Чим ще ваша організація може бути корисна для інших?

Palatka agency корисна для українських підприємств, організацій та лідерів думок з 3 причин. Ми створюємо стабільний потік клієнтів і замовлень у твій онлайн-бізнес. Робимо бренди людей і компаній популярними, відомими на ринку. Створюємо онлайн-комунікацію бренду з аудиторією і забезпечуємо любов, лояльність клієнтів до нього.

А «Вулик» корисний у 2 аспектах. Якщо у тебе є ідея і тобі потрібна команда, підтримка, щоб її реалізувати – приходь, пиши нам. Ми допоможемо її втілити в життя швидше, легше. Якщо тобі немає чим зайнятися, чи десь провести вечір – пропонуй ідею, і ми зберемося разом провести час.

– Що мотивує вас займатися громадською діяльністю?

– Хочеться залишитись в Україні. Я люблю Карпати і просуваю їх навіть концепцією свого бренду. Я роблю все, щоб створити собі зачіпку тут: і бізнесом, і громадською активністю.

– ​Які основні цілі та плани на майбутнє?

– Масштабувати бізнес та збільшити команду удвічі; розробити ідею ще одного соціально відповідального бізнесу. Наразі саму концепцію не можу розголошувати. Популяризувати Palatka agency за межами Західної України. Зробити збори палатко-друзяк регулярною традицією і атмосферним нетворкінгом. Палатко-друзяки – це всі, хто підписаний, підтримує і любить Палатку. А також відвідати щонайменше 3 країни наступного року.

Плани не люблю, зате складаю стратегії, як вже й казала – маю таке хобі. Невдовзі маю взятися за благодійний проєкт та провести тренінги для двох організацій.

– ​Що порадите активістам, які тільки розпочинають свій шлях?

– Не бійтеся хейту, образ і помилок. Якщо це з’являється, ви на правильному шляху і тільки набираєте обертів. Будьте амбітними і ставте вищі цілі, ніж можете уявити собі на початку шляху. Так, для їх досягнення прийдеться працювати багато. Але і ви не промах!

Матеріал підготувала координаторка проєкту «Центр розвитку громадської активності» в Івано-Франківській області Оксана Процюк. Проєкт реалізовує громадська організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад», за підтримки Європейського фонду за демократію (EED).

Share on facebook
Поширити
Share on telegram
Поширити
Напишіть ваше звернення