Місто Тернопіль вкотре підтверджує свій статус Молодіжної столиці 2020. Саме у «файному місті» 02-04 червня проходила ІІІ сесія освітнього проєкту «Школа демократичного врядування для молоді», який реалізовує команда громадської організації «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» за підтримки Національного фонду з підтримки демократії (NED).
«Ми проводимо вже ІІІ освітню сесію в рамках проєкту «Школа демократичного врядування для молоді», на якій розглядатимуться важливі теми, зокрема щодо PR, комунікації, ІТ-технологій, роботи з відео-матеріалами, антикризового та проєктного менеджменту. Продовжуємо підготовку фахівців по роботі з молоддю, які після закінчення проєкту отримають комплексні знання та навики для покращення молодіжного середовища в територіальних громадах України», – зазначив Максим Черкашин, керівник ГО «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад».
Перший день навчальної сесії розпочався з розгляду комунікаційного блоку питань, який включав в себе співпрацю зі ЗМІ та ефективну роботу в соціальних мережах. Сергій Волохатий, менеджер з комунікації ГО «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад», обговорив з присутніми особливості комунікації зі ЗМІ та презентував кращі практичні кейси, які стосуються комунікаційної діяльності в громадському секторі. Також активісти змогли напрацювати комунікаційні плани, які вони використовуватимуть у своїй роботі після повернення додому.
«Побудова якісної комунікаційної діяльності дозволить громадській організації чи органу місцевого самоврядування доносити до своїх цільових аудиторій конкретні меседжі, які стосуються їхньої роботи. Необхідно враховувати інтереси цільових аудиторій та спілкуватися з ними через ті комунікаційні канали, які для них максимально зручні. Головне в цьому процесі розуміти мету своєї комунікаційної діяльності, мати необхідні для цього ресурси та чіткий план», – підкреслив Сергій Волохатий.
Друга половина дня стосувалася ІТ-технологій, які можуть використовувати у своїй діяльності громадські активісти та працівники органів місцевого самоврядування. Тренерка Катерина Бігняк, координатор проєктів ГС «UPTUFUTURE», представила основні ІТ-майданчики, які підвищать рівень комунікації в команді та дозволять краще організувати роботу з молоддю в громаді. Учасники змогли протестувати платформи та спробувати провести там онлайн-зустрічі для кращого вивчення функціоналу.
«Сьогодні існує чимало ІТ-технологій, які значно спрощують та підвищують рівень комунікації як всередині команди, так і при співпраці з партнерами. В час пандемії кожен з нас почав користуватися різними онлайн-каналами для комунікації. Цей досвід був новим, але подібна практика й дала чимало позитивних зрушень, зокрема в плані використання ІТ-ресурсів в повсякденній роботі», – зауважила тренерка.
Протягом другого дня сесії громадські активісти та працівники з органів місцевого самоврядування навчалися ефективно працювати з презентаціями, інфографіками, відеоматеріалами та загалом візуалізацією. З учасниками знову працювала Катерина Бігняк, яка ділилася своїм власним досвідом та розповідала про «секрети» правильної візуалізації.
Павло Ящищак презентував функціонал програм, в яких можна працювати з відеоматеріалами, які в подальшому можна використовувати для покращення візуалізації своїх проєктів.
«У рамах цієї сесії ми підсилили соціальні зв’язки з учасниками та створили хороший майданчик для комунікації. Ми спільно вивчали різні нові ІТ-інструменти для просування своїх громадських проєктів. Важливий був проєктний менеджмент та нові навики, які ми отримали від тренерів проєкту», – ділиться враженням Алла Соколовська, керівниця ГО «Відкрите місто».
На завершення робочого дня на учасників чекала не менш цікава тема – антикризовий менеджмент під онлайн-менторством від Івана Омеляна, експерта з розвитку спільнот та коаліцій. «Ефективний антикризовий менеджмент єдиний спосіб уникнути негативних наслідків від кризи та є важливою частиною у системі стратегічного управління організацією», – відмітив Іван Омелян.
Останній робочий день ІІІ сесії проєкту «Школа демократичного врядування для молоді» був присвячений темі проєктного менеджменту. Максим Черкашин, керівник ГО «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад», проаналізував з присутнім всі етапи проєктного циклу, включаючи розгляд основних ресурсів, які можуть надати ресурси для реалізації проєктів. Команди, після ознайомлення з матеріалами, розробили «скелет» проєктів, які потенційно можуть бути реалізовані в їхніх територіальних громадах.
«Уже відбулася ІІІ сесія проєкту «Школа демократичного врядування для молоді» і хочеться подякувати усім організаторам та учасниками заходу. Ми наситилися різноманітними емоціями та навчилися чомусь новому. Дякуємо за сесію, яка була наповнена максимальною практикою, що є дуже важливим у нашій роботі», – коментує Юрій Матевощук представник Лановецької територіальної громади.
Між сесіями учасники проєкту продовжуватимуть виконувати домашні завдання. Нагадаємо, що фінальним завданням є розробка стратегічного документу по розвитку молодіжного середовища в територіальних громадах.
«Три дні ми активно працювали над питаннями комунікації, PR, ІТ-технологіям, візуалізації та проєктного менеджменту. За цей короткий час нам вдалося опрацювати великі блоки інформації. Також ми мали змогу протестувати та провести онлайн зустрічі для закріплення функціоналу цих платформ. Дуже цікавою була тема по роботі з презентаціями, інфографікою та відеоматеріалами. Нам розкрили ключові секрети правильної візуалізації. І на останок Максим Черкашин нагадав нам про основні компоненти проєкту та ознайомив з особливостями аплікаційних форм проєктних заявок різних міжнародних фондів. Велика подяка команді “Освітньо-аналітичний центр розвитку громад” за цікавий, високоякісний, продуктивний, насичений захід, вдале поєднання теоретичної і практичної частини навчання»,- резюмувала Альона Ткачук, учаасниця проєкту з Рівненщини.
Проєкт «Школа демократичного врядування для молоді» реалізовує громадська організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» за підтримки National Endowment for Democracy.