У Тернополі з 19 по 21 лютого проходив тренінг для дрібних виробників та фермерів. Захід відбувався в рамках проєкту «Пандемія – як шанс для удосконалення роботи дрібних фермерів заходу України», який реалізовує громадська організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження» та Європейського Союзу в рамках гуманітарної ініціативи «Людяність і взаємодопомога».
Протягом трьох днів 30 фермерів з Тернопільської, Рівненської, Волинської, Хмельницької, Львівської, Івано-Франківської, Чернівецької та Закарпатської областей розглянули важливі теми, які в майбутньому можуть покращити їхню роботу.
«Пандемія стала неабияким випробування для всіх, особливо це стосується людей, які задіяні у дрібному виробництві та фермерстві. Свого часу наша команда запустила онлайн-майданчик «Відкритий ринок», на якому фермери, на момент закриття ринків і не тільки, отримали можливість реалізовувати свою продукція. Як виявилося такий формат роботи сподобався нашим виробникам, але їм не завжди вистачало знань та навиків, необхідних для налагодження ефективних онлай-продажів. Наш новий проєкт покликаний допомогти їм в цьому та дати весь необхідний інструментарій для покращення їхньої роботи», – зазначив Максим Черкашин, керівник громадської організації «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад».
Перший день тренінгу розпочався з виступу Василя Жирука, керівника консультаційної агенції «Бюро розвитку» та технічного консультанта майданчика «Відкритий ринок». Малі виробники ознайомилися з онлайн-майданчиком «Відкритий ринок», дізналися про передумови його створення та основні можливості, які він пропонує. Разом з тренером учасники детально розглянули кабінет користувача на вищезгаданій платформі та навчалися його створювати, включаючи процес безпосереднього розміщення продукції.
Друга половина першого дня навчань була присвячена питанню державної підтримки малого фермерства». Спершу Володимир Стахів, директор Департаменту агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації, поділився з учасниками заходу своїми думками щодо впровадження в Україні земельної реформи. Згодом тренер представив ключові програми підтримки з державного та обласного бюджетів, в яких можуть взяти участь дрібні фермери.
Присутні на заході дізналися від Андрія Назарківа, керівника відділення АТ КБ “Приватбанк”, про етапи розвитку малого підприємництва та ведення бізнесу в правових рамках, включаючи розгляд кращих кейсів підтримки малого бізнесу банками.
Степан Семенів, директор рекламної агенції «Pear team», на завершення першого дня поділився з учасниками тренінгу лайфхаками та варіантами пакування продуктів. За його словами, пакування буває кількох видів – індивідуальна упаковка товару, захисна та на продаж, кожна з яких має свої особливості.
«Важливим в цьому процесі є дизайн, завдяки якому можна акцентувати вагу покупця локальності продукції, її крафтовості, еко-спрямуванні та інших аспектах, включаючи формування правильного образу продавця», – додав тренер.
Другий день навчання розпочався з теми, яка цікавила чи не кожного учасника тренінгу. Василь Мартюк, директор Благодійного фонду «Контінентал Фармерз Груп», розповідав про кооперацію малих виробників, наводячи приклади кращих коопераційних рухів, які діють у Тернопільській області та в Україні.
«Дуже дякуємо команді Освітньо-аналітичного центру розвитку громад за організацію тренінгу “Пандемія як шанс для удосконалення роботи дрібних фермерів”. Адже це дійсно актуальна тема для нас і можливість перезавантаження. Надзвичайно приємно що є такі організації які підтримують та дають корисні знання актуальні сьогоденню. А ще є платформою для нових знайомств та кооперації», – ділиться враженнями Андрій Свірський, керівник ФГ “Дідо Джозеф”, що діє на Тернопільщині.
Бандрівська Юлія, сторісмейкерка та контент-менеджерка, працювала з учасниками тренінгу над покращенням їхніх навиків роботи в соціальних мережах, які стали важливим елементом у веденні бізнесу, особливо, якщо це стосується онлайн-продажів. Присутні на заході дізналися більше про особливості ведення сторінок, написання контенту та правильного позиціонування своєї компанії в соціальних медіа.
У продовження теми створення якісного контенту, але вже у напрямку фотографування, з дрібними фермерами працювала професійна фуд-фотографиня Надія Ротман.
Після короткої презентації, тренерка перейшла до безпосередньої роботи з продукцією, яку привезли з собою учасники. Був проведений майстер-клас під час якого кожен міг спробувати сфотографувати продукцію, враховуючи рекомендації тренерки.
Другий день тренінгу завершився онлайн-включенням Олега Демчука, керівника ГО «Агенція сталого розвитку «Астар» з міста Хмельницького, який поділився інформацією з пошуку фінансових ресурсів для представників мікро- та малого бізнесу. Тренер презентував кілька успішних кейсів та відповів на запитання учасників проєкту.
Фінальний, третій день навчання, розпочався з мотиваційної лекції від Ольгої Навроцької, підприємниці та засновниці ТМ «Fruit Art» домашня консервація», яка також є регіонально керівницею Всеукраїнської платформи «Жінки в бізнесі» та членкинею Жіночої Торгової Палати України. Тренерка розповіла про свій шлях в бізнес та досвід, який вона отримала коли створювала та розвивала «Fruit Art».
«Дякую за запрошення бути спікером на тренінгу, організованим Освітньо-аналітичним центром розвитку громад. Робите велику справу, проводячи такі «івенти», бо об’єднавши 30 фермерів із заходу України, які стали учасниками нового проєкту, додали їм віри у їхню справу. Рада що таких заходів стає дедалі більше і щаслива допомогти іншим, адже – змогла я, – зможете і ви! А ще дякую за неймовірно енергетичні подарунки від фермерів: цукерки з медом, фіточай, фруктові чіпси, крафтове пиво і головне емоції!», – ділиться Ольга Навроцька у соціальних мережах.
У кінцівці тренінгу кожен присутній отримав сертифікат, який засвідчує їхню активну участю в проєкті «Пандемія – як шанс для удосконалення роботи дрібних фермерів заходу України».
Фіналом проєкту стане підготовлений онлайн-курс «Дрібні фермерські господарства – як перейти в онлайн?», який дозволить отримати базові знання дрібним фермерам, які не змогли долучитись до стаціонарного навчання.
Проєкт здійснюється за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження» та Європейського Союзу в рамках гуманітарної ініціативи «Людяність і взаємодопомога».