У Тернополі з 19 по 21 лютого проходив тренінг для дрібних виробників та фермерів. Захід відбувався в рамках проєкту «Пандемія – як шанс для удосконалення роботи дрібних фермерів заходу України», який реалізовує громадська організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження» та Європейського Союзу в рамках гуманітарної ініціативи «Людяність і взаємодопомога».
Протягом трьох днів 30 фермерів з Тернопільської, Рівненської, Волинської, Хмельницької, Львівської, Івано-Франківської, Чернівецької та Закарпатської областей розглянули важливі теми, які в майбутньому можуть покращити їхню роботу.
«Пандемія стала неабияким випробування для всіх, особливо це стосується людей, які задіяні у дрібному виробництві та фермерстві. Свого часу наша команда запустила онлайн-майданчик «Відкритий ринок», на якому фермери, на момент закриття ринків і не тільки, отримали можливість реалізовувати свою продукція. Як виявилося такий формат роботи сподобався нашим виробникам, але їм не завжди вистачало знань та навиків, необхідних для налагодження ефективних онлай-продажів. Наш новий проєкт покликаний допомогти їм в цьому та дати весь необхідний інструментарій для покращення їхньої роботи», – зазначив Максим Черкашин, керівник громадської організації «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад».
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/152415360_1093912654388170_1000545932113699193_o-1024x685.jpg)
Перший день тренінгу розпочався з виступу Василя Жирука, керівника консультаційної агенції «Бюро розвитку» та технічного консультанта майданчика «Відкритий ринок». Малі виробники ознайомилися з онлайн-майданчиком «Відкритий ринок», дізналися про передумови його створення та основні можливості, які він пропонує. Разом з тренером учасники детально розглянули кабінет користувача на вищезгаданій платформі та навчалися його створювати, включаючи процес безпосереднього розміщення продукції.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/152874807_1093912931054809_8421587801676767663_o-1-1024x685.jpg)
Друга половина першого дня навчань була присвячена питанню державної підтримки малого фермерства». Спершу Володимир Стахів, директор Департаменту агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації, поділився з учасниками заходу своїми думками щодо впровадження в Україні земельної реформи. Згодом тренер представив ключові програми підтримки з державного та обласного бюджетів, в яких можуть взяти участь дрібні фермери.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/152835540_1093913147721454_7149341678516112829_o-1-1024x685.jpg)
Присутні на заході дізналися від Андрія Назарківа, керівника відділення АТ КБ “Приватбанк”, про етапи розвитку малого підприємництва та ведення бізнесу в правових рамках, включаючи розгляд кращих кейсів підтримки малого бізнесу банками.
Степан Семенів, директор рекламної агенції «Pear team», на завершення першого дня поділився з учасниками тренінгу лайфхаками та варіантами пакування продуктів. За його словами, пакування буває кількох видів – індивідуальна упаковка товару, захисна та на продаж, кожна з яких має свої особливості.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/152431938_1093912971054805_5962081355727722009_o-1024x685.jpg)
«Важливим в цьому процесі є дизайн, завдяки якому можна акцентувати вагу покупця локальності продукції, її крафтовості, еко-спрямуванні та інших аспектах, включаючи формування правильного образу продавця», – додав тренер.
Другий день навчання розпочався з теми, яка цікавила чи не кожного учасника тренінгу. Василь Мартюк, директор Благодійного фонду «Контінентал Фармерз Груп», розповідав про кооперацію малих виробників, наводячи приклади кращих коопераційних рухів, які діють у Тернопільській області та в Україні.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/153413190_1094507734328662_2069951769806528828_o-1024x685.jpg)
«Дуже дякуємо команді Освітньо-аналітичного центру розвитку громад за організацію тренінгу “Пандемія як шанс для удосконалення роботи дрібних фермерів”. Адже це дійсно актуальна тема для нас і можливість перезавантаження. Надзвичайно приємно що є такі організації які підтримують та дають корисні знання актуальні сьогоденню. А ще є платформою для нових знайомств та кооперації», – ділиться враженнями Андрій Свірський, керівник ФГ “Дідо Джозеф”, що діє на Тернопільщині.
Бандрівська Юлія, сторісмейкерка та контент-менеджерка, працювала з учасниками тренінгу над покращенням їхніх навиків роботи в соціальних мережах, які стали важливим елементом у веденні бізнесу, особливо, якщо це стосується онлайн-продажів. Присутні на заході дізналися більше про особливості ведення сторінок, написання контенту та правильного позиціонування своєї компанії в соціальних медіа.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/152798832_126839385932148_4809366392094644676_n.jpg)
У продовження теми створення якісного контенту, але вже у напрямку фотографування, з дрібними фермерами працювала професійна фуд-фотографиня Надія Ротман.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/151779017_1094162804363155_2874131336731319170_o-1024x768.jpg)
Після короткої презентації, тренерка перейшла до безпосередньої роботи з продукцією, яку привезли з собою учасники. Був проведений майстер-клас під час якого кожен міг спробувати сфотографувати продукцію, враховуючи рекомендації тренерки.
Другий день тренінгу завершився онлайн-включенням Олега Демчука, керівника ГО «Агенція сталого розвитку «Астар» з міста Хмельницького, який поділився інформацією з пошуку фінансових ресурсів для представників мікро- та малого бізнесу. Тренер презентував кілька успішних кейсів та відповів на запитання учасників проєкту.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/152613233_1094163237696445_3532095252223530094_o-768x1024.jpg)
Фінальний, третій день навчання, розпочався з мотиваційної лекції від Ольгої Навроцької, підприємниці та засновниці ТМ «Fruit Art» домашня консервація», яка також є регіонально керівницею Всеукраїнської платформи «Жінки в бізнесі» та членкинею Жіночої Торгової Палати України. Тренерка розповіла про свій шлях в бізнес та досвід, який вона отримала коли створювала та розвивала «Fruit Art».
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/153547268_1094694344310001_4925668903571369097_o-1024x685.jpg)
«Дякую за запрошення бути спікером на тренінгу, організованим Освітньо-аналітичним центром розвитку громад. Робите велику справу, проводячи такі «івенти», бо об’єднавши 30 фермерів із заходу України, які стали учасниками нового проєкту, додали їм віри у їхню справу. Рада що таких заходів стає дедалі більше і щаслива допомогти іншим, адже – змогла я, – зможете і ви! А ще дякую за неймовірно енергетичні подарунки від фермерів: цукерки з медом, фіточай, фруктові чіпси, крафтове пиво і головне емоції!», – ділиться Ольга Навроцька у соціальних мережах.
У кінцівці тренінгу кожен присутній отримав сертифікат, який засвідчує їхню активну участю в проєкті «Пандемія – як шанс для удосконалення роботи дрібних фермерів заходу України».
Фіналом проєкту стане підготовлений онлайн-курс «Дрібні фермерські господарства – як перейти в онлайн?», який дозволить отримати базові знання дрібним фермерам, які не змогли долучитись до стаціонарного навчання.
Проєкт здійснюється за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження» та Європейського Союзу в рамках гуманітарної ініціативи «Людяність і взаємодопомога».