19 лютого стартував трьохденний тренінг для дрібних виробників, який проходить в рамках проєкту «Пандемія – як шанс для удосконалення роботи дрібних фермерів заходу України». У Тернополі зібралися 30 фермерів з Тернопільської, Рівненської, Волинської, Хмельницької, Львівської, Івано-Франківської, Чернівецької та Закарпатської областей, які разом з досвідченими тренерами розглянуть низку важливих питань. Проєкт реалізовує громадська організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження» та Європейського Союзу в рамках гуманітарної ініціативи «Людяність і взаємодопомога».
За словами Максима Черкашина, керівника громадської організації «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад», пандемія стала неабияким випробування для всіх, особливо це стосується людей, які задіяні у дрібному виробництві та фермерстві.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/151327773_1093363527776416_9024211638487399599_o-1024x768.jpg)
«Свого часу наша команда запустила онлайн-майданчик «Відкритий ринок», на якому фермери, на момент закриття ринків і не тільки, отримали можливість реалізовувати свою продукція. Як виявилося такий формат роботи сподобався нашим виробникам, але їм не завжди вистачало знань та навиків, необхідних для налагодження ефективних онлай-продажів. Наш новий проєкт покликаний допомогти їм в цьому та дати весь необхідний інструментарій для покращення їхньої роботи», – додав Максим Черкашин.
У перший день тренінгу з учасниками спілкувався Василь Жирук, керівник консультаційної агенції «Бюро розвитку» та тенхнійний консультант майданчика «Відкритий ринок». У цьому блоці малі виробники ознайомилися з онлайн-майданчиком «Відкритий ринок», дізналися про передумови його створення та основні можливості, які він пропонує.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/152874807_1093912931054809_8421587801676767663_o-1024x685.jpg)
Присутні на заході детально розглянули кабінет користувача на вищезгаданій платформі, включаючи сам процес його створення та безпосереднього розміщення продукції. Кожен учасник тренінгу отримав консультаційну допомогу в створенні кабінету та його налаштування для запуску продажів.
«Державна підтримка малого фермерства» – саме з цієї теми розпочалася друга половина дня. Володимир Стахів, директор Департаменту агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації, поділився з учасниками заходу своїми думками щодо впровадження в Україні земельної реформи. Також було представлено ключові програми підтримки з державного та обласного бюджетів, в яких можуть взяти участь дрібні фермери. Порушувалася важлива тема створення сільськогосподарських кооперативів.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/152552100_1093912764388159_2941508444299988645_o-1024x685.jpg)
«У Тернопільській області лідером із створення кооперативів є Тернопільський район, де дії 59 об’єднань, у Кременецькому – 30 та 25 у Чортківському районі. Останніми роками спостерігається позитивна динаміка, все більше фермерів та дрібних виробників приймають рішення про створення кооперативів, що дає свої результати», – ділиться прикладом експерт.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/152835540_1093913147721454_7149341678516112829_o-1024x685.jpg)
Андрій Назарків, керівник відділення АТ КБ “Приватбанк”, розповів про етапи розвитку малого підприємництва та ведення бізнесу в правових рамках. Не оминув увагою питання підтримка малого бізнесу банками та представив кращі кейси в цьому напрямку.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/150900180_1093619214417514_2894329157445898218_o-1024x768.jpg)
На завершення дня Степан Семенів, директор рекламної агенції «Pear team», поділився з учасниками лайфхаками та варіантами пакування продуктів.
«Пакування буває кількох видів – індивідуальна упаковка товару, захисна та на продаж, кожна з яких має свої особливості. Важливим в цьому процесі є дизайн, завдяки якому можна акцентувати вагу покупця локальності продукції, її крафтовості, еко-спрямуванні та інших аспектах, включаючи формування правильного образу продавця», – зазначив Степан Семенів.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/151547326_1093619414417494_1518535016878945714_o-1024x769.jpg)
Попереду ще два дні тренінгу, які будуть присвячені питанням різного спрямування, починаючи від кооперації та роботи в соціальних мережах, та закінчуючи фінансуванням та фуд-сесією.
Усі новини про проєкт публікуватимуться на сайті та сторінці організації.
Проєкт здійснюється за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження» та Європейського Союзу в рамках гуманітарної ініціативи «Людяність і взаємодопомога».