У Тернополі стартував дводенний тренінг «Влада та громадські активісти: комунікація Є?», який проводить команда громадської організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад». Протягом двох днів з 30-ма громадськими активістами з Тернопільської, Рівненської, Львівської, Чернівецької, Хмельницької та Івано-Франківської областей працюватимуть тренери-практики з питань комунікації.
«Ми проводимо вже другий тренінг в рамках проєкту «Центр розвитку громадської активності». Попередній захід стосувався теми проектного менеджменту, сьогоднішній – комунікації. Таку тему обрали не випадково – її визначили самі ж учасники наших заходів», – зазначив Максим Черкашин, керівник громадської організації «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад», – «Без перебільшень ефективна комунікація запорука успіху будь-якого проєкту. Важливо розуміти та вміти правильно комунікувати з партнерами, владою чи ЗМІ. Спробуємо розібратися з цими питаннями та допомогти учасникам напрацювати їхні комунікаційні плани», – резюмував Максим.
У першій половині дня з учасниками тренінгу працювали Максим Черкашин та Рустам Ергешов, які ділилися кращими практиками співпраці з партнерами та розповідали про «секрети» успішної комунікації з ними.
«У спілкуванні з представниками бізнесу, які потенційно можуть стати партнерами вашого проєкту чи заходу, потрібно бути максимально лаконічним та точним. Інформацію, яку ви хочете розповісти, потрібно заздалегідь підготувати та зосередитися в ній тільки на важливих фактах. Якщо це лист – все має бути написано «зрозумілою» мовою, з чітким розумінням, що вам потрібно і на коли. У протилежному випадку вас, банально, не зрозуміють», – розповідає Рустам Ергешов, заступник керівника громадської організації «Освітньо-аналітичний центр розвиту громад».
Юлія Валах, шеф-редакторка відділу «Newroom» каналу Тернопіль 1, розповідала учасникам тренінгу про особливості комунікації зі ЗМІ. Громадські активісти мали можливість побачити різницю між заходами та подіями, які потенційно можуть зацікавити ЗМІ.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/dsc2831-1024x685.jpg)
За словами спікерки, важливо напрацювати інформативний прес-анонс та показати в ньому «родзинку», якої немає в іншої події чи заходу. «Також важливо розуміти, кому ця подія буде цікавою – сайту, газеті, чи телеканалу. Наприклад, якщо це якийсь забіг чи інший захід з активною участю людей – це зацікавить телеканали, прес-конференція – сайт чи газета, концерт – радіо. Але все залежить від конкретного заходу чи події, ситуація може відрізнятися», – розповіла Юлія Валах.
Друга половина дня була присвячена ефективній комунікації всередині команди. У цьому блоці з громадськими активістами працював Іван Омелян, експерт з інституційного розвитку організацій та коаліцій, ментор з розвитку громадських організацій на локальному рівні.
![](https://activitycenter.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/dsc2864-1024x685.jpg)
Учасники тренінгу змогли ознайомитися з багатьма успішними кейсами командної роботи та комунікації. Тренер багато приділяв часу практичним питанням та відповіді на запитання активістів.
Нагадаємо, що захід проходить в рамках проєкту «Центр розвитку громадської активності» за підтримки Європейського фонду за демократію (EED).