fbpx

Отримали 100 тисяч туристів на рік. Ігор Чава – про те, як за п’ять років вибудувати бренд Дрогобича

Рубрика Новини
МістоЛьвів

Ще років 10 тому Дрогобич не був туристичним містом і не претендував на це, хоч і має досить споруд, які є історичними чи навіть унікальними. А тепер все частіше звучить слоган «Дрогобич – у ньому вся сіль», який є у логотипі міста. Тож туристи навідуються шукати й куштувати сіль у каві чи солодощах. І це не основна розвага, адже місту є що їм запропонувати. А розпочалось туристичне зростання з ініціативи місцевого жителя, активіста, а потім вже очільника «Туристично-інформаційного центру міста Дрогобич», нині – начальника відділу культури і туризму міськради Ігоря Чави.

Як вежа місцевої ратуші стала оглядовим майданчиком

Є у місті Дрогобицька ратуша. Раніше ця споруда була дерев’яною, у ХХ столітті спорудили кам’яну. Зараз туристи залюбки підіймаються на вежу Ратуші, бо з неї видно майже все місто. До 2015 року вежа ратуші не функціонувала для туристів, тож Ігор Чава, який раніше очолював громадську організацію «Геліос», запропонував міському голові відкрити цей об’єкт для екскурсій.

– Як аспірант Дрогобицького педагогічного університету, я розуміюсь в історії, знаю багато цікавих моментів, мав та маю, що розповісти туристам. Крім того, було бачення, як це зробити, що саме дозволить реалізувати відкриття оглядової башти ратуші. Тож з цією ідеєю й звернувся до міського голови Тараса Кучми. І він підтримав ініціативу, – розповідає Ігор Чава.

У результаті співпраці вежу відкрили й зараз туристи можуть не лише підійматися на неї, щоб оглянути місто, а й замовляти екскурсії.

Основна мета – це зробити Дрогобич європейською столицею туризму

Ігор Чава

«Геліос» вже проявляла ініціативу раніше, наприклад, відстоювала у 2012-2013 роках збереження одного з найдавніших у Дрогобичі Цвинтаря на Трускавецький. У цьому історико-меморіальному некрополі поховані місцеві діячі, які доклали чимало зусиль до розвитку міста, представники української, польської, німецької громад. Зараз цвинтар закритий для нових поховань та оберігається, як пам’ятка історії.

У чому сіль Дрогобича: як створювали логотип міста

У 2016 році створили комунальне підприємство «Туристично-інформаційного центру міста Дрогобич». Це один з тих прикладів, коли влада підтримала активістів, і, як показує цей досвід, результативно. Підтримка була не на пустому місці, Ігор Чава розробив стратегію туристичного розвитку міста, намітив основні віхи і представив ці ідеї міському голові. Після створення у комунальному підприємстві працювали три людини: керівник, менеджер і бухгалтер, яка також була залучена до туристичного розвитку Дрогобича.

– Без підтримки влади і взаємодії з нею всі проєкти втілювались у життя набагато довше. Загалом стратегію туристичного розвитку, яка була розроблена при створенні «Туристично-інформаційного центру міста Дрогобич» терміном на п’ять років, вдалось реалізувати, з корективами, які внесла пандемія, фактично за три роки.

За час роботи у Центрі встигли реалізувати безліч проєктів. Один з них – створення логотипу міста, на якому зображена по центру стопка солі, яку обрамлює астролябія, а довершує – посмішка.

Розробка логотипу і брендинг міста – це відповідальна справа. Адже ми не мали права на помилку

Ігор Чава працював над створенням логотипу разом зі своїм другом Олексієм Малицьким – підприємцем, стартапером, одним із засновників бренду Sammy Icon, Clan-P та інших проєктів. Вони ініціювали конкурс на найкращий слоган міста, а також розробку сайту та зйомки відео, що презентували можливі слогани міста. Розповідаючи, чи не страшно було розпочинати роботу над логотипом і слоганом, Ігор Чава зізнається, що хвилювання були й досить вагомі.

– Розробка логотипу і брендинг міста – це відповідальна справа. Адже ми не мали права на помилку. Тому перед тим, як розпочати, вивчив схожі історії, аналізував причини провалів тощо. І командна робота також важлива. Зазначу, що професійність та креативність Олексія, який наразі проживає у Лос-Анджелесі, великого вартує. Зараз він допомагає українським компаніям у розробці брендів та стратегій розвитку.

Закладені у логотип образ та слоган нагадують про те, що у Дрогобичі є найстаріший з нині діючих солеварних заводів в Україні.

– А ви знаєте, що ми за Дрогобицький солевиварювальний завод боролись декілька років тому?, – раптом запитує Ігор. – Одне з найстаріших підприємств Східної Європи хотіли приватизувати, ми могли втратити цей завод, важливий для всієї України. Всю історію боротьби переказувати не буду, але це був той випадок, коли брендінг зміг врятувати цей об’єкт багатовікової історії.

 

Про мету розвитку туризму та проєкти, які вже зробили

Логотип, врятований від приватизації Дрогобицький солевиварювальний завод – не єдині проєкти. На посаді очільника «Туристично-інформаційного центру міста Дрогобич» та начальника відділу культури і туризму Дрогобицької міськради Ігор Чава за підтримки активістів, знайомих, колег зміг реалізувати такі проєкти:

  • ознакування туристичних об’єктів міста;
  • організація вечірніх театралізованих екскурсій;
  • створення вуличного музею;
  • туристичні мапи «Дрогобич. Нафтополіс», «Місця Івана Франка у Дрогобичі», «Місця Бруно Шульца у Дрогобичі»;
  • збільшити за 5 років кількість туристів з 40 тисяч до 100 тисяч на рік;
  • створити та запустити сайт «ІнвестДро», де зібрана вся інформація для інвесторів.

Наступний етап, який планує втілити Ігор Чава – вивести заклади культури: музеї, бібліотеки, театри тощо на самоокупність у 30-35%.

– Можна заробляти прямо, надаючи послуги, а можна – опосередковано. Підіймати свою статусність так, щоб про Дрогобич чули за його межами. Самоокупності, у визначених межах, досягнути можна. Це зважений критерій і, думаю, нам це вдасться, – говорить Ігор Чава.

Разом з дизайнером Олегом Білим на шляху до Ворохти – міста,  де також розвивають туризм

Наразі, досвід Дрогобича у розвитку туризму переймають інші міста. Ігор Чава зазначає, що для спільних нарад його запрошують у Вишгород, Жовті Води, Чортків, Ворохту.

– Основна мета – це зробити Дрогобич європейською столицею туризму, – додає Ігор. – І я вірю, що кожне місто України, велике чи мале, зможе заробляти завдяки туризму, бо це одна з важливих складових розвитку та наповнення бюджету.


Матеріал підготовлено в рамках спецпроєкту «Творці нових громад». Спецпроєкт створено для інформаційного порталу «Децентралізація» в рамках Швейцарсько-українського проєкту DECIDE — «Децентралізація для розвитку демократичної освіти», який виконується Консорціумом ГО DOCCU та PH Zurich за підтримки Швейцарії, представленої Швейцарською агенцією розвитку та співробітництва (SDC).

Джерело – Портал “Децентралізація”

Facebook
Telegram
Twitter
Залишіть заявку і ми надамо Вам інформацію, яка Вас цікавить
Телефонуйте
Пишіть нам у месенджери
Заходьте
вул. Олени Кульчицької 2, Тернопіль