Протягом чотирьох днів з 21 по 24 жовтня учасники проєкту «Соціально-економічна адаптація малих та середніх підприємств» брали участь у другій освітній сесії.
Ініціативу реалізовує громадська організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» у партнерстві з Тернопільською міською радою та Тернопільським регіональним відділенням Асоціації міст України в рамках проєкту «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини, і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.
Підприємці мали можливість краще вивчити наступні теми:
- Антикризове управління. Комунікації. Роль комунікації в управлінні. Механізми антикризової комунікації.
- Відповідальна комунікація керівника в момент кризи.
- Емоційний інтелект як механізм антикризового управління. Роль емоцій в управлінні. Попередження конфлікту через емпатичну комунікацію.
- Залучення зовнішніх ресурсів для розвитку малого та середнього бізнесу
- Бізнес-аналітика як інструмент ефективного розвитку МСБ.
«На цьому етапі реалізації проєкту учасники пройшли вступну частину навчання з підготовки бізнес-планів та працюють над його розробкою спільно з консультантами. Результатом буде напрацювання 11 бізнес-планів, що зможуть позмагатись за часткове фінансування одного з елементів самого плану. Паралельно учасники – 11 команд, що складаються з двох представників бізнесу, створюють магазини на платформі «Відкритий ринок» та вчаться налаштовувати таргетинг», – зазначає менеджерка проєкту Ірина Масло.
Мета проєкту – допомогти суб’єктам підприємництва Тернопільської громади отримати нові знання, необхідні для підтримки бізнесу та його адаптації до нової реальності в умовах пандемії через COVID-19. Підтримка буде спрямована на написання бізнес-планів, використання сучасних ІТ-технологій та залучення зовнішніх ресурсів для власного розвитку.
«Участь у навчанні для мене була корисною з позицій пошуку нових ділових контактів у місті. Також подібні заходи є цікавим з огляду економічної синергії у громадах та сприяють створенню екосистем» – зазначає Андрій Мартишко, учасник проєкту, патентний повірений України.
Ключове завдання проєкту – навчити підприємців знаходити нові шляхи реалізації товарів та послуг в час пандемії. В рамках проєкту також планується розбір кожного кейсу учасників, а це і сторінки в соцмережах, магазини на платформі «Відкритий ринок» і вебсайти з ІТ-спеціалістом, щоб допомогти учасникам максимально використовувати інтернет ресурси. Такий підхід зумовлений тим, що з приходом пандемії багато представників бізнесу не змогли адаптуватись та/або перейти в онлайн режим достатньо якісно, аби існувати далі.
EU4Business – ініціатива Європейського Союзу, яка допомагає малим і середнім підприємствам у країнах Східного партнерства – Вірменії, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові, Україні – зокрема надає додаткове фінансування та послуги з розвитку бізнесу, а також сприяє ефективному регулюванню підприємницької діяльності. У 2019 році Європейський Союз в межах ініціативи EU4Business підтримав 4 279 підприємців, які підвищили свій дохід на 406 мільйонів євро, створили 50 799 нових робочих місць, збільшили прибуток на 24,7% і експорт на 5%. Детальніше: www.eu4business.org.ua